Wednesday, March 10, 2010

ReTaK SeRiBu

assalamualaikum... ishhh !! panass.. jom beli coolent fan... jom beli air cond... tanah pun hampir kering... dah kering pun... moh le siram ngan air... hilang debu.. hilang panas.. mcm tu le keadaannya sejak dua menjak ni. di kedai elektrik... laris alat penyejuk yang ana sebutkan tadi.. sebilangan tempat... asyik menyiram jalan sahaja.. naik bil air.

anak bunuh ahli keluarga, jiran bunuh jiran tetangga... budak2 bawah umur meragut.. merogol.. buang bayi... pelbagai lagi paparan istimewa peminat berita bahagian jenayah.. bukan jenaka..

bil api naik, bil air naik.... sekarang ni... darah semua naik..

Allah campakkan nafsu di musim hujan... Allah campakkan nafsu di musim kemarau.. macam kisah Allah campakkan nafsu di tempat yang sejuk 100 tahun... di tempat yang panas 100 tahun... supaya nafsu tunduk.

Allah beri perumpamaan kemarau dengan menyiram air di jalan... sejukkan dengan coolent fan dan air cond adalah untuk hambanya berfikir.

Tandusnya maruah dan amalan mahmudah... bukan dikira merekah lagi... tapi retak seribu.. siramlah jiwa dengan iman... janalah iman dengan amal.... maka debu dosa pasti tak berterbangan melekat. pasti juga bil pahala naik berganda..

Ya Allah ku pohon perlindungan agar Kau peliharalah iman hambaMu ini. Amin!

No comments:

Post a Comment