Sunday, December 20, 2009

mUlUt hEmpEdU

assalamualaikum... berdengung kita mendengar mulut hempedu mengucapkan kata-kata keramatnya. seolah-olah macam budak tak sekolah.

dinukilkan contoh pertama"bertudung ni perlukan keikhlasan...komitmen yang tinggi... insya Allah kalau hati dah terbuka nanti... saya bertudung".

dinukilkan contoh kedua "aku berpakaian ketat dan tidak bertudung jangan kamu kata jahat. aku sembahyang tau".

dinukilkan contoh ketiga "aku keluar malam dengan pakwe aku... aku punya pasal... jgn ko sebut-sebut pasal hukum.. walau aku keluar dengan jantan pun aku sembahyang tau...!!! lain kali kalau nak sound berhikmahlah sedikit!!"

itulah antara contoh-contoh dari mulut manusia yang tak bergosok... hanyir pahitnyanya bagaikan hempedu. apakah layak makhluk seumpama ini menyebut perkataan ikhlas, aku sembahyang juga dan berhikmah sedikit??. maha suci Allah yang telah menjadikan al Quran sebagai petunjuk... maha suci Allah yang mengutuskan rasulNya. makhluk umpama ini bagaikan mencabar yang maha Pencipta... makhluk umpama ini bagaikan lebih tinggi pengetahuannya dari Allah yang maha Mengetahui... makhluk umpama ini seolah-olah penghasut kepada orang yang beriman agar terpesong akidah dan syariahnya.

maha suci Allah...benarlah maksud kata Rasulullah... wanita paling ramai dalam neraka. nabi tak tipu... maksud firman Allah"nabi tidak berkata-kata mengikut hawa nafsunya, apa yang dikatakan adalah sebahagian dari wahyu Allah". masya Allah... terbukti kebenaran kataMu ya Rasulullah.. inilah akibat tiada malu.. mereka bukan orang beriman.. bahkan sesat.. hambaMu bermohon agar ada ruang hidayah untuk orang seumpama ini.. hambaMu juga bermohon jangan Kau tarik hidayahMu terhadapku setelah kau berikannya kepada hambaMu yang faqir lagi haqir ini.

No comments:

Post a Comment